onsdag den 9. september 2009

Lis Lyngbjerg er mentor fordi...

Kreds 1 er ved at have 50 erfarne og engagerede medlemmer godt i gang som mentorer i vores banebrydende ordning.
En af dem er freelancejournalist og forfatter Lis Lyngbjerg Steffensen, som har været med siden begyndelsen og har haft to mentees.

Lis siger at hun har valgt at være mentor for en kollega fordi:

- Jeg vil gerne give min erfaring videre og hjælpe andre på vej. Jeg har lært en masse, siden jeg blev uddannet i 1991, og meget er indsamlet hos andre kloge mennesker. Det er vigtigt at kunne stille store og små spørgsmål uden at skulle opfinde det hele på ny. Det var jeg selv glad for, og jeg tror, at dem, der er yngre end mig, også er glade for det.
Jeg er glad for at kunne stå til rådighed, så man kan afprøve ideer, konkrete planer og flyvske tanker, inden man bruger en masse tid på at enten sætte noget stort i gang eller ikke får sat noget i gang, fordi man tvivler.
- Denne mentorordning betyder nok mere, end man lige umiddelbart tror. Jeg ville gerne selv have haft en mentor, selv om jeg uformelt har haft flere. Den betyder, at en række yngre kolleger mere direkte har adgang til en, der vil lytte. Og det er helt afgørende i en tid, hvor teknikken og samfundsudviklingen i øvrigt kan konkurrere skarpt med samtalen og den sunde fornuft.

http://www.lyngbjerg.dk/

Ingen kommentarer: